PEMBERIAN MAKLUMAT

TNB Energy Services Sdn Bhd menjangkakan standard integriti tertinggi daripada semua pekerja dan vendor kami.

Kami memandang serius sebarang salah laku oleh mana-mana kakitangan, pengurusan atau pengarah, khususnya berkenaan dengan kewajipan mereka terhadap kepentingan syarikat. Saluran Whistleblowing diwujudkan untuk membantu semua pekerja dan pihak berkepentingan menyuarakan kebimbangan, tanpa rasa takut untuk membalas dendam, atas sebarang salah laku yang mungkin mereka amati dan alami.

Kerahsiaan pemberi maklumat dilindungi di bawah Polisi Pemberitahuan TNBES. Klik pautan untuk melihat dasar (https://www.tnbes.com.my/tadbir-urus/dasar-tnb/?lang=ms)

Pihak boleh melaporkan aduan pemberi maklumat jika mereka mengetahui sebarang salah laku, termasuk, tetapi tidak terhad kepada perkara berikut:

  • penipuan;
  • penyalahgunaan kuasa;
  • rasuah;
  • kecurian atau penyelewengan;
  • penyelewengan aset;
  • gangguan seksual;
  • pecah amanah jenayah;
  • konflik kepentingan;
  • penyalahgunaan maklumat sulit;
  • tindakan atau peninggalan yang dianggap bertentangan dengan kepentingan Syarikat, undang-undang, peraturan atau dasar awam;
  • memberikan maklumat palsu atau mengelirukan (termasuk penindasan mana-mana fakta atau maklumat material);
  • pelanggaran dasar syarikat atau tatakelakuan;
  • atau sebarang perbuatan salah laku yang lain

Bertindak dengan Amanah Baik

Kami mengharapkan semua pihak untuk bertindak dengan suci hati dan mempunyai alasan yang munasabah apabila melaporkan aduan Whistleblowing. Jika dakwaan terbukti berniat jahat, pihak yang bertanggungjawab mungkin dikenakan tindakan yang sewajarnya, sehingga dan termasuk tindakan undang-undang, jika berkenaan.

Saluran Pemberitahuan:

Anda boleh menyerahkan pendedahan anda melalui salah satu saluran berikut:

1.

COMPLAINT FORM

    Butiran Pengadu



    Butiran Kejadian



    Butiran Saksi


    Tidak melebihi 50MB. Jenis fail PDF, JPG, PNG, MP3, MP4, DOC/DOCX, XLS/XLSX, ZIP sahaja.


    Aduan yang dikemukakan menggunakan Nama, E-mel atau No Telefon yang palsu tidak akan dilayan. Jika ini dilakukan oleh kakitangan TNBES, tindakan tatatertib akan diambil.


    Kembali




    2.

    E-mel ke integrity.tnbes@tnb.com.my

    Pengurusan Fasiliti

    Di TNBES, kami mempunyai kemahiran dalam perkhidmatan Pengurusan Fasiliti. Kemudahan yang diurus dengan baik dapat meningkatkan taraf perniagaan melalui operasi yang lebih berkesan dan cekap. Dengan mengurus dan mengoptimumkan operasi bangunan, ini dapat mengurangkan perbelanjaan dan melancarkan operasi harian anda sejajar dengan matlamat Persekitaran , Sosio dan Tadbir-urus (ESG). Dengan perlaksanaan pencegahan penyelenggaraan yang terancang, ia dapat mengurangkan kekerapan kerosakan kemudahan supaya operasi perniagaan anda berjalan lancar.

    Interested to know more?